Vin bun și personalitatea
Vin bun și personalitatea

Publicat 05 July 2022

Vin bun și personalitatea: alegerea unui vin, ce poate spune despre personalitatea omului? Poți ajunge să cunoști un om doar analizând sortimentul sau tipul vinului pentru care optează? Iată mai multe informații!

vin bun

Alegerile pe care le facem ne reprezintă ca indivizi. Dar, oare acest lucru se reflectă și în preferințele în materie de vin? Da, culoarea, sortimentul sau tipul vinului pe care îl alegi poate spune multe despre tine și personalitatea ta și cunoscând acest aspect poți afla multe despre prietenii tăi în funcție de preferințele lor în materie de vin. 

Cercetări recente au arătat că tipul de vin pe care alegi să-l bei ar putea indica multe despre caracterul tău. Conform concluziilor studiilor în materie s-a demonstrat că dacă ești un fan al serialului „Game of Thrones”, te consideri un introvertit și ai un spirit aventuros, cel mai probabil preferi să bei vin roșu. S-a demonstrat, de altfel, că oamenii care beau vin alb sunt mai predispuși să fie extrovertiți și de regulă stau treji până mai târziu în noapte, tot ei au mai multe șanse să asculte muzică mai agresivă sau în trend.

Desigur, în componența acestor studii se vorbește despre trăsături comune ale subiecților dintr-un grup anume ales și nu reflectă în totalitate realitatea, de multe ori excepția de la regulă fiind prezentă. Cu toate acestea este un mod distractiv de a afla câte ceva despre personalitatea consumatorului și atât cât rămâne în aria divertismentului poate fi interesant și poate chiar potrivit, precum horoscopul. 

Ca un exemplu, un studiu realizat pe 2.000 de adulți din Statele Unite (21+) a fost executat în așteptarea Zilei Naționale a Vinului, respectiv 25 mai. Scopul sondajului a fost să compare și să contrasteze caracteristicile de personalitate ale celor care consumă vin roșu cu cei care preferă vinul alb și a analizat diferențele de trăsături ale acestora. Studiul a fost realizat de OnePoll și a arătat diferențe copleșitoare între cele două grupuri.  Consumatorii de vin alb au fost mai înclinați să se identifice ca fiind curioși, caustici și perfecționiști, iar pe de altă parte, cei băutori de vin roșu au fost mai susceptibili să se identifice ca fiind deschiși către experiențe noi, mai modești și mai structurați. Aceștia din urmă au avut, de asemenea, o tendință mai mare de a se considera „iubitori de vin” sau iubitori de muzică jazz și ambientală (45% față de 31%).

Sondajul nu numai că a analizat diferențele de personalitate, dar a analizat și cunoștințele fiecărui grup despre consumul de vin, irosirea vinului, găzduirea de evenimente și participarea la evenimente. Acest lucru a fost făcut în plus față de a privi diferențele de personalitate.

S-a descoperit astfel că oamenii care erau consumatori de vin roșu în grup, aveau cunoștințele necesare pentru a susține afirmația că sunt „pasionați de vin”. Băutorii de vin roșu au arătat cunoștințe despre cum să țină corect un pahar de vin (73 % față de 65 %), s-au arătat mai informați în privința a ceea ce sunt „taninurile” (53 % față de 45 %) și că știu cât timp îi este necesar vinului ca să se oxideze ( 64% față de 54%). De asemenea, în grupul celor ce preferă vinul roșu, participanții erau mai doritori de companie „cunoscătoare în materie de vin” în comparație cu cei ce preferă vinul alb și pentru care acest aspect era mai puțin important (46% față de 40%) și erau dispuși să cheltuiască puțin mai mult pentru o sticlă de vin bun. 

Astfel, este ușor de dedus și generalizat că cei ce preferă vinul roșu sunt mai pasionați despre subiect iar ca trasătură de caracter, au o înclinație aparte pentru calitate și rafinament fără a economisi când vine vorba de plăceri rafinate. La polul opus, pasionații de vin alb tind să fie mai pragmatici și mai atenți la costuri când vine vorba de un răsfăț. 

S-a mai dovedit și că respondentul mediu bea patru pahare de vin pe săptămână, iar locul preferat de băut – indiferent de preferința de vin – s-a dovedit a fi acasă (72%), dar peste 50 % din consumatori vor renunța să mai bea un pahar de vin după serviciu sau la cină pentru că nu vor să deschidă o sticlă nouă. Pe lângă consumul de vin în confortul propriei case, sondajul a constatat că 49% dintre respondenți aleg să consume vin la evenimente sau întruniri și astfel s-a dedus că toți consumatorii de vin sunt oameni sociabili, căutători de interactivitate umană. 

Studiile de caz au mai arătat și că pasionații de Pinot Noir sunt percepuți a fi extrem de idealiști, deoarece văd că acest vin cu corp ușor este cel mai bun comparativ cu alte vinuri. Ei sunt descriși ca romantici și cu personalități sensibile, foarte atenți la mediul înconjurător. Iubitorii de Riesling sunt firi mai aventuroase și curioase din fire și au predispoziție către sporturi extreme. Cei mai conservatori preferă vinul roșu sec, iar caracterele mai dezinvolte preferă vinuri parfumate sau cu arome puternice. Cei mai pretențioși dintre participanți au arătat un interes crescut pentru Chardonnay făcându-i pe specialiști să îl numească „vinul mofturoșilor”, iar caracterele puternice, cei ce se mulează și adaptează ușor la orice situație au arătat afinitate mai mare pentru Cabernet Sauvignon. 

Acestea fiind spuse, data următoare când prietenii își vor mărturisi o afinitate sau alta pentru un sortiment de vin, tu vei ști și câte ceva în plus despre ei, din start. Asigură-te deci că ai o varietate destul de mare de vinuri pe stoc pentru următoarea întâlnire cu prietenii și atenție la preferințele fiecăruia. Iar dacă ai experimentat să bei o înghițitură de vin și să te gândești: „Acest vin are aceeași vibrație ca mine!” atunci poți porni cercetările personale din acel punct. Așa își aleg majoritatea iubitorilor de vin, vinul preferat. Acest lucru vă permite, de asemenea, să înțelegeți puțin mai multe despre dvs. și, în cele din urmă, devine mijlocul de a alege vinul perfect pentru prietenii sau familia dvs. Nu în ultimul rând veți descoperi că a recomanda vinul preferat este de cele mai multe ori o idee inspirată plecând de la celebra zicală: „ Cine se aseamănă se adună!” deci ce îți place ție, posibil să le placă și lor.